SE UCH SE VCH

måndag 22 november 2010

Veckans vinterbild

Dagarna bara flyger iväg, till helgen är det redan 1a advent..Jisses! Här rullar väl allt på som vanligt, vi har fått lite mer snö så snart kanske man kan leta fram skidorna =)
   Igår blev det en sväng till Gävle för en kurs i dom nya utställningsreglerna som blir efter nyår, får väl se hur de kommer gå när man börjar jobba, både ringsekreterare å domare är snurriga...hihi. Närå hoppas man kommer in i det fort, men det som har varit skönt när man varit ny är ju att kunna fråga den andra man jobbat med om man varit osäker.

Man får skicka in vinterbilder till våran dagstidning nu så de gjorde jag på Izor å han blev veckans vinterbild =)) För det får vi en lott hemskickad så hoppas vi vinner nåt på den =)

Veckans vinterbild! =)



Sen har jag en liten fråga...Är det nån som har erfarenhet av en korthårig vorsteh? =)


                                                         Izzes hemsida 

 

6 kommentarer:

  1. Ja man förstår att han vann

    SvaraRadera
  2. Husse här är galen i korthårig vorsteh..om han fick välja så skulle det bo en här ..men det får vänta en hel massa år ;)Vi träffar på många bland andra dragintresseradde och de verkar vara väldigt trevliga sansade hundar.Det är inte lika mkt "drag" i dem som en dalmatiner utan mer jämna i sitt arbete påstod deras hussar o mattar när vi jämförde deras dragteknik :)
    på brukshundklubben finns nu en så galet glad vorsteh valp..han är så glad så han slår knut på sig själv när han ser folk :)
    det var min lilla erfarenhet ;)

    Håller tummarna att ni vinner på lotten :)
    veckans bild är jättefin !!!

    SvaraRadera
  3. Vet inget om den rasen (nu får jag googla lite ;) ) men bilden var ju superfin Grattis till vinsten hoppas det blir mer :D

    SvaraRadera
  4. Kortet är jättefint. Skall du köpa en vorster Gustav har den blnadning i sig + cocker och pointer. Men jag vet inte något om bara vorsther.
    Hoppas ni vinner på lotten.

    SvaraRadera
  5. grattis till vinsten! :) vad läskigt, kollade faktiskt upp den rasen för bara några timmar sedan eftersom jag var lite nyfiken. hittade dock inte så mycket just då men ska söka lite igen. har för mig att lennarts mamma heter falabellas euforbia milli, kan det stämma? inte helt säker på stavning och skk fungerar inte just nu. lennart heter argos och är född 12 maj 2004 annars om du vill kolla! :)

    SvaraRadera
  6. Det är nog tur att öronen är hängade till vardags - annars skulle nog hela hunden blåsa bort... :)

    (Det var den grönprickiga matskålen som den svartprickiga hunden höll i som jag syftade på - men hittar du någonsin prickiga keramikskålar, så köp dubbelt, så befriar jag dig från de övertaliga!)

    SvaraRadera