SE UCH SE VCH

söndag 28 november 2010

1a advent

Hoppas ni haft en trevlig 1a advent för min del har det varit händelserikt...Snökaoset har gett sig nu men inte i morse. Man är ju nästan i chocktillstånd för all snö men skoj är det =)
Började morgonen med att nästan bli "uppäten" av en rottweiler, har inte varit så förtjust i dom annars å de blev inte bättre nu heller. Den gjorde värsta utfallen mot mig å ja trodde nästan gubben skulle tappa den. Men de gick bra.
Sen var det oplogat ute å min bil är inte direkt förtjust i snö så de sluta med att jag fick sladd på bilen å hamna i en snödriva..hihi Bra gick det i alla fall, tur man inte kör så fort. Men fast blev jag, efter lite skottande så tog jag mig lös. Men inte en bilj*vel stanna å fråga om jag behövde hjälp *grrrr*
Å nu har jag varit ut på en ridtur =) Så härligt att galoppera i nysnön.


Roligare var det igår då fick jag träffa Ultra =)) Har redan hunnit bli 11 veckor. Hon var så söt nu, väldigt långa ben å stora öron =) Mimmi å Kristian hade vägarna förbi så vi träffades vid Jennys hund å katt i Valbo =) Å jisses vilken fart de va i henne, försökte knäppa lite kort men de va inte så lätt =) Hon är väldigt framåt å nyfiken =)


Skoj med snö =)


Kom igen morsan


Man kanske kan äta kattmat =)

Fick träffa andra valpar

Största grabben Odin är så duktig med hundarna


<3


                                Izzes hemsida




 

5 kommentarer:

  1. hon är en sötnös lilla ultra! :) tur det gick bra i snödrivan! ;) när våran bil gick sönder senast blev vi stående i ca en timme, många bilar som körde förbi men ingen som stannade då heller.

    SvaraRadera
  2. oj oj, ja skulle haft den där plogen på hundarna så vi hade kunnat kommit o ploga fram dig från snödrivan du fastna i. hihi :)

    SvaraRadera
  3. Usch och fy för all denna snö Tur det gick bra Vi gillar inte heller Rottisar det var en sån som överföll och högg Wilma för ett par år sedan :(
    Sicken sötnos hon är lilla Ultran och vad mycket hon har att upptäcka i livet :D

    SvaraRadera
  4. Tur att snödrivor är mjuka! Du får ha kortkort nästa gång du kör in i en så får du säkert hjälp :D
    Söta lilla Ultra :)

    SvaraRadera
  5. galoppera i nysnö låter helt underbart :)

    SvaraRadera