SE UCH SE VCH

tisdag 7 september 2010

Fullt upp!

Nu kommer en uppdatering från förra veckan...Var fullt upp så man hinner inte med att uppdatera på en gång!


Måndag: Åkte jag och Izor till Jenny för promenad/bus med whippetgrabbarna Ilo och Seven. Började med en koppelpromenad på 1-1 1/2 timme sen släppte vi dom på åkern bakom Jennys hus så dom fick raca av sig lite =) Kommer lite bilder från de


Inte ofta man får alla 3 på bild =)





Tisdag: Blev det en shoppingtur till Valbo, ville ha lite nya kläder å hittade en kjol å ett par byxor =)) Sen lite smått å gott på ikea.

Onsdag: Hämtade jag Helene å så drog vi iväg på en shoppingtripp =)) Började i Sågmyra å lager157.com men det var väldans lugnt där =( jag hittade en tröja bara. Satt oss å fikade i cafét å sen drog vi vidare till kupolen i Borlänge =)) Det blev en heldags äventyr =)) Väldigt trevligt å skojigt =)

Torsdag: Var till Gävle en vända, mamma köpte en ny utställningsstol typ regissörstol =)

Fredag: Åkte jag till Malin med prickiga Selma =) Var alldeles för länge sen vi sågs nu. Izor blev så glad å träffa en snygg tjej =)) Fjäskade för fullt men till ingen nytta..hihi

Lördag: Utställning här på hemmaplan i Högbo, tänk om man alltid kan ha så nära =) Idag jobbade jag som ringsekreterare för olika terrierraser. En amerikansk domare: Robert Paust. Han bor i Sverige så svenska kunde han men jag skrev kritik på engelska å de gick bra. En trevlig å skojig karl =)

Söndag: Idag var det dax för prickarna att ställas. Mamma hade anmält Izor men jag fick ställa. Han skötte sig super (som vanligt) men gick på skit. Jag har aldrig varit mer besviken å förbannad! Han fick superfin kritik, inget negativt men ändå inget CK..*morr* Tur att det var så stressigt så jag inte hann hämta kritiken innan allt var klart för då har väl allt gått på skit.
Jag ställde Ylvas Trissa å hon blev 2a i juniorklass med sitt första CK =)) Å i öppenklass ställde jag Izzes syrra Etna å hon blev oxå 2a med CK =) Verkligen jättekul. Sen hann jag inte se nå mer av prickarna för det var dax att byta ring. Jag skulle nämligen ställa Jennys whippet Ilo...=) När vi kom dit så det första man ser i ringen är ett bord...Jisses tänkte jag ska dom stå på ett sånt. Men de gick bra, jag lyfte upp honom å han stannade kvar =) Man är ju livrädd ifall dom ramlar ner. Han fick sin 1a i unghundsklass sen blev han placerad 3a. Behövde växa på sig lite å få mer ringvana men vadå de var ju första gången för både han å mig på officiell utställning =) Han ville nog gärna ha sin "mamma" i ringen =)


Trissa 
Ilo på bordet
lipar åt domaren kanske? ;)



I övrigt har även Worre varit skadad =(( Han fick en spark en bit ovanför knä´t så hela benet har varit svullet å ur såret har det kommit var =( men han var inte halt eller hade feber så jag har hållt rent å försökt linda med bomull å alsolsprit men tyvärr satt de inte kvar länge.
Men nu ser han ok ut igen, såret har inte läkt ihop helt men svullnaden är helt borta. Så jag tömkörde han en sväng igår å ska även göra det idag. hade tänkt vara med på en distansritt om två veckor men vi får se om han kommer igång helt tills dess.



kika gärna in på hemsidan 123minsida.se/ivrigaizor

4 kommentarer:

  1. Snygga bilder på hundarna i action.Även utställningsbilderna var/är fina.
    Är det mor som är pressfotograf??

    SvaraRadera
  2. Sicken vecka :D Härliga bilder :D

    SvaraRadera
  3. Birgitta: Korten på izor är mor fotograf men på Ilo är det Anders som knäppt =)

    SvaraRadera
  4. Hahah lipa åt domaren!! Sicken en :)) Hihi :)

    SvaraRadera