SE UCH SE VCH

onsdag 11 augusti 2010

Norrlandstrippen

Nu testar jag å byta blogg, är så jäkla trött på blogtown när de bara krånglar hela tiden...

 

I fredags "liftade" jag med Matti å Maija upp till Ylva i Ånge, Tack så superduper mycket för skjutsen! när vi väl va framme å kommit i ordning så åkte vi till  traporten.se å åt mat, supergott var det sen tillbaka till Ylva där vi snackade hundar till sena kvällen å Maija visade lite bilder från Ljungbyhed

Sen skulle vi upp tidigt lördag morgon å bege oss mot Svenstavik, nämligen dax för utställning Jag visade Margaretas Rizzi och Ylvas Ixi.

 

    Jag å Rizzi




    Jag å Ixi



På hemvägen blev de lite "sightsing" genom Norrland. Bla åkte vi genom Handsjöbyn, ni kanske känner till Takidas låt Hand lake village. Den kommer nämligen därifrån 



Ylva å Anders har westernhästar så på kvällen tog vi en ridtur. Skulle va skoj å ha en riktig westernhäst, sakerna är ju så snygga. Men men de kanske blir nån gång senare i livet




Polly å Ixi va badsugna så dom simmade en sväng 





Sen upp tidigt igen söndagmorgon å tillbaka till Svenstavik då vi skulle jobba som ringsekreterare, jag skrev för en norsk domare, var nemas problemas. Innan vi åkte hemåt igen tittade vi lite på finalerna men tyvärr hann vi inte se BIS då jag skulle med tåget hem igen. Vi fick stressa ändå så jag hade väl ca 5 min tillgodo när vi kom till tågstation. Hoppade på tåget i Ånge mot Sundsvall där det var 45 min väntan på nästa tåg mot Gävle. Men allting gick super. Man är ju lite nervös innan för det är inte varje dag man åker tåg. Runt 22.30 var jag hemma i Gävle igen å gissa om Izor va glad å se mig. Skulle knäppa kort men hann bara en sväng, sen va han framme



Tack Anders å Ylva för boende å mat å supertack till Matti å Maija för att jag fick åka med er upp.

Nu ser jag fram emot helgen när det är specialen i Askersund, jag ska jobba som ringsekreterare då



www.123minsida.se/ivrigaizor


aneo_83@hotmail.com


1 kommentar: